Kontakt

Brugernavn
Kodeord

BC aktiviteter

BC aktiviteter giver dig en oversigt over hvad der er sket ved diverse arrangementer såsom sommertouren, BC business og BC family samt referater fra Ordinær Generalforsamling og Ekstraordinær Generalforsamling.

BC Sommertour Samsø 1999 27/08/1999

BC Sommerfest 1999 på Samsø

Se Invitation til Sommerfest her

Tak for den fremragende tur til Samsø.

Vores årlige sommerfest med koner, kærester eller tilsvarende blev afholdt d. 21. - og 22. august 1999. De fleste af os, som deltog (læs: 36 personer ud af 88 mulige - det er for få) startede i regn og blæst lørdag morgen. Men da vi alle var samlet ved lejderen til Samsø færgen, skete det, vi alle havde håbet på. B.C. (Bedre Clima) gjorde sig gældende udi vejrstyring m.m., for da vores alle sammens Chairman, Mr. Søren Brunn begav sig i beskedent tempo op ad lejderen for at byde velkommen, så ophørte med ét det noget kedelige og regnfulde vejr, der havde fulgt os de sidste par timer. Søren strålede om kap med solen, da han hånd i hånd begav sig ombord på Samsø færgen med sin udkårende.

Vi fulgte alle med. Nu var vi startet på sommerfesten, så derfor var humøret helt i top. Da vi havde ventet til sidst med vores indtagen af færgen, var det lidt småt med plads til 36 personer. Vi gik op i de øverste saloner, og der oplevede vi for første gang den totale pondus, som B.C er i besiddelse af; Vi sendte vores ægtefæller ind og alle andre forsvandt. Tak, tak og atter tak. Så var der morgencomplet med div. maveopmuntringsgudefremstillededrikke.

Som så ofte før blev vi opdelt i jævnbyrdige hold, som blev sponsoreret af NCR, Ingeniøren, Cand. Skru, Pro VVS samt AO. Vi fik udleveret en blå mappe med skriveunderlag. Der var ca. 144 spørgsmål vedr. kartoffeldyrkningsproblematikken på Samsø gennem de sidste 400 år. For ikke at nævne spørgsmålet om det sydligste punkt på Samsø: "Der står et fyrtårn, hvornår er det opført, samt hvad hed kuskens kone til det firspand, som transporterede alle murstenene frem til byggepladsen?" Vi kom frem til vore resultater takket været de Sk... mobiltelefoner.

Da vi ankom til Samsø - selve havnen ligger ved Kolby Kås - blev vi hentet i alle de taxi´er, som bestyrelsen kunne opdrive. SKIPPERS TAXI var kørt frem i fineste opstilling med sine to VW Transportere til 7 personer (11 i hver går nok i dag, da betjenten på øen er på kursus i Aarhus i denne weekend). Vi blev, uden krøllet tøj, transporteret frem til selve hovedbyen. Tranebjerg er navnet, og hotellets navn står printet på alles nethinde. FLINCHS HOTEL, et hotel totalt efter Eagels "Hotel California" .

"Vi mødes kl. 13.00, for så køres der i bus til de andre udfordringer". Det var beskeden fra bestyrelsen. Alle piskede rundt med deres nøgler, koner, kærester eller tilsvarende. På slaget 13.00 gik vi ombord i bussen. Ham starutten med gearvælgeren, han gav en sightseeing ud over det sædvanlige. Han fortalte om det sidste slagteri på Samsø. Lokalbefolkningen ønsker at bibeholde slagteriet, men DANISH CROWN ønsker at lukke alt, hvad der ikke er rentabelt. Det samme er sket med Ballen gl. skole og mejeriet i Ballen.

Vi kom frem til 1. udfordring. Der skulle bruges en B.C.'er samt en kvinde fra hver gruppeinddeling. "Hvem kan styre nogle hestekræfter og samtidig være blid mod dyr". Der var mange B.C.'er, som meldte sig. Lidt MOTOCROSS var lige sagen. NEJ, der var tale om heste, som skulle rides rundt om tønder, flag og HALLBERG .

Da politiet havde gjort sit indtog og uskadeliggjort de katte, som havde forsinket dette møde mellem B.C.'er og de af naturen opelskede racedyr kaldet "heste", kunne konkurrencen ganske ubemærket fortsættes. Der var mange måder at håndtere sådan et firbenet apparat på. Der var den rigtige måde, og så var der den måde, som en del af os benyttede. Men rundt på gulvet kom vi dog. Da alle var blevet gennet ud af ridehallen og Hallberg havde udmanøvreret John Wayne, så var der opstigning i bussen. Vi blev kørt rundt for derefter at sætte kursen direkte syd mod Vesborg fyr.

Næste udfordring: "Hvem kan klatre og holde hovedet koldt?" En B.C.'er samt en kvindelig deltager skulle sprinte for fulde sejl op inde i fyrtårnet. Når første løber var kommet op, så skulle personen vinke fra gelænderet ned til de andre, og først derefter måtte anden deltager starte. Højden inde i tårnet, hvor der jo var vindeltrappe, målte ikke meget over en meter og firs. Det var nogle sjove lyde og eder, som omspændte denne udfordring. "Alle mand i bussen", lød det. Så vi slentrede ned fra tårnet og ud i bussen. Vi kørte nu direkte mod nord. "Er der nogle som er sultne?" "Ja, og er der også øl og vand?" Mens vi kørte og blev underholdt af chaufføren, blev vi serviceret med sandwich og øl eller vand.

Næste udfordring kom under kørslen. Der skulle skrives en sang på to vers. Denne sang skulle bygges op på lune Kim Larsens "Kvinde min, jeg elsker dig" !!! "Den skal synges under middagen i aften"!!! Da vi havde kæmpet os gennem seks store bakker sandwich og et par rammer drikkevarer, var vi nået frem til Issehoved. Det er den nordligste spids på Samsø. Bussen blev parkeret og vi blev informeret vedrørende denne udfordring. Mini Triatlon. Vi måtte dog dele os op, så hele gruppen deltog i de tre discipliner, som er følgende: svømme, løbe samt cykle. Det var mere hårdt, end vi antog før starten. Da vi rundede den sidste bakketop op mod mål, kom der en gammelkendt duft os i møde.

Forestil jer bare, efter at have knoklet op og ned af bakker i løb for derefter at fortsætte på cykel de sidste mange kilometer, så kommer denne duft, som vi kender fra Strøget i København omkring kl. 04.00 hvor vi er på vej over Rådhuspladsen for at komme med en ( 900 og et eller andet ) bus hjem. Denne herlige duft af RISTEDE PØLSER OG BRØD mødte vore næser, da den sidste bakketop blev forceret i vild Marco Pantani stil, dog UDEN EPO. Hvem andre end Hallberg stod der med sin gasgrill og parasoller, ølanlæg og klapborde m.m. Der var rigtig linet op til hygge - og det blev der. Da dette punkt på Samsø er utrolig besøgt på grund af den skønne udsigt, var der naturligvis også denne dag mange mennesker på pletten. Der var mange forespørgsler på pølser og øl, men Hallberg holdt hårdt på, at Picnic Complet ala Hallberg kun var beregnet for B.C.'er med slæb. Der var også en del landskabsmaleraspiranter, som havde valgt denne dag og dette sted til deres øvelser udi maler- og forklarerkunsten. Tilbage til bussen for derefter at køre til hotellet.

Tiden var gået utrolig hurtigt, så derfor kunne vil ikke nå sidste disciplin eller udfordring som vi senere fik af vide skulle være beach volly. Da vi ankom til hotellet, mødtes vi hurtigt i de grupper, som vi var opdelt i, for derefter at skrive manus til det stykke, som skulle opføres senere på aftenen. Det blev spredt fægtning, da vi alle var trætte og derfor ønskede at komme i bad - og måske få en lille lur inden middagen. Vi mødte alle op til velkomsten. Så var der almindelig indmarch hvor vi blev mødt af en IT looking webmaster@bluecircle.dk ottoneubert.dk. Der var simpelthen linet op med skærm, bærbar og en masse andet isenkram fra Taiwan.

Nu skulle introduktionen af "B.C på nettet" finde sted. Fjoldbjerg og Neubert stod der og så meget stolte ud. "Venner, dette er så hvad vi har ventet på i lang tid". Vi sad alle og lyttede, for nu var skridtet endeligt taget fuldt ud: Forside med vores ærede formand, små billeder fra andre begivenheder, den elektroniske avis havde nu gjort sit indtog i den snart verdensomspændende B.C. herreklub.

Der blev spist og skålet, og der blev talt og fortalt. Der var ren råhygge på programmet. Middagen forløb ganske godt, indtil vores sange skulle ødelægge den ellers så gode stemning. "Kvinde min" udsat for total forvrængede stemmer samt toner, som mest af alt mindede om en tredjeårs lærling, som i sin forvirring taber sin overfyldte metalværktøjs-kasse ned af en stentrappe fra femte sals højde. Den ene gruppe værre end den anden.

Derefter det overdådige lotteri, hvor det er sponsorater, der er gevinster. Middagen fremragende, vinene udsøgte, talerne eminente, men underholdningen ulidelig. Vi mangler stadig et par afslutninger på diverse historier - og så var der noget om hende der op ad muren!

Dans og musik i de tilstødende lokaliteter. Lokal DJ med en viden om musik, som Dr. Lieberkind kendte til strikkeopskrifter. Natten begyndte med fem gruppers totalteater på slap line. Disse skuespil var fuldt på højde med ødelæggelsen af "Kvinde min" tidligere på aftenen.

Godnat og sov godt. Morgenmad og frisk juice, æg, ost og marmelade, så er man godt kørende. Der manglede dog en vigtig del af sammensætningen af et hyggeligt morgenselskab. Der manglede nemlig selskabet. OK, nogle havde taget den tidligere færge meget, meget tidligt om morgenen. Vi sad tre par i restauranten, det var såmænd hyggeligt nok, men da kokken kom for at rydde af, der skulle være en 70 års fødselsdagsfest om et par timer, måtte vi rundt for at hente de resterende sovetryner.

Vi gik en tur op til vandtårnet. Der blev vi enige om at bestille taxi til en lille udflugt til Ballen Havn, da der resterede en del timer til at færgen skulle sejle os tilbage til Kalundborg. Vejret var perfekt på Samsø den weekend, så vi entrede lokalbrugsen, iskageboden samt bolværket i Ballenhavn. Perfekt.

Da tiden nærmede sig til afgang fra Samsø, kørte vi tilbage til hotellet for at hente vores bagage. Derefter ind i Skippers taxi'er. Afsted mod færgen, ombord og op på soldækket. Vi indtog alt, hvad der var at sidde på. Fed overfart med snack, bajer og franske hotdogs med chillidressing - eller var det uden? Alle gav kindkys og håndtryk på, at det havde været en fornøjelig og festlig tur med B.C på SAMSØ.

Mange tak til alle som deltog, og et deltag-dog-næste-gang til dem, som valgte at kede sig i regn og rusk på Sjælland.

P.S. Jeg er glad for at Niels ikke var Øverstbefalende på overfarten. Vi så ham sejle på Peblingesøen.