Kontakt

Brugernavn
Kodeord

BC aktiviteter

BC aktiviteter giver dig en oversigt over hvad der er sket ved diverse arrangementer såsom sommertouren, BC business og BC family samt referater fra Ordinær Generalforsamling og Ekstraordinær Generalforsamling.

BC tur til Formel 1 på Spa 2018 23/08/2018

I samarbejde med

præsenterede BC

Formel 1 tur til Spa – Belgiens F1 Grand Prix

·         Afrejse: 23.08.2018 / Hjemrejse: 26.08.2018 -

·         Kørsel i Egne Biler/Fly

Se kildebilledet

Måneders planlægning af turen til Belgien var virkelig godt givet ud. Med formanden i spidsen for hele turen med bestilling af billetter og lejrplads i K-rejsers formel 1 camp.

Rejseplanen blev sådan at os 17 tilmeldte fordelte sig med 8 til kør-selv, 8 med fly og en enkelt der ville ankomme efter eget program.

Kør-selv folket aftalte afgang onsdag eftermiddag med planlagt overnatning på motel i Bremen – simpelt koncept i lighed med Pelican selfstorage – men det var rent og pænt.

Torsdag videre mod Belgien hvor vi fandt en dejlig udendørs servering til indtagelse af frokost i Spa by inden vi kørte til den endelige destination tættere på racerbanen.

I K camp’en fik vi et centralt placeret græsareal hvor vi kunne have alle vores telte.

Vi nåede kun af få sat en enkelt pavillion op inden formanden gik forrest for at komme afsted til en af de aktiviteter man ikke ser på TV – nemlig ”Pit Walk”. Her kommer man tæt bilerne (5-6m), de fleste biler er skilt ad til ukendelighed og mekanikere skruer, diskuterer detaljer og andre pudser og polerer på frontvinger. Det hele foregår i en langsomt fremadgående bevægelig kødrand hvor man står på tær for at se og fotografere biler og garager – men det er nu en gang noget der hører til et rigtigt formel 1 løb. Et andet tilløbsstykke er arealet som er afspærret til autograf skrivning – her kommer kørerne ud enkeltvis eller teamvis. Jeg nåede at se Hamilton, Fettel, Raikonen og Sainz det var dog kun den sidstnævnte jeg kom tæt nok på til et godt photo.

Tilbage i lejren fik vi placeret telte, pavillioner, gravet kølehul til øl inden vi gik madteltet – stegt flæsk med persillesovs og et par fadøl inden vi gik tilbage til teltene for at teste om kølehullet virkede og se Brøndby få klø – 8 mand og fodbold på en iPad – så sidder man tæt.

5:30 fredag vækning af ”Lorte Leif” der tømte de 25 festival toiletter – så er man VÅGEN – vores telt havde holdt vandet ude – Ulrik var dog knap så heldig med hans festival telt – han måtte flytte over i bilen.

Morgenmad og afgang til banen. Planen var at komme rundt på banen og finde det bedste sted så vi til selve løbet ikke skulle løbe rundt eller skifte plads. Efter 2 trænings sessioner og flere GP2 og GP3 sessioner med skiftende udsigt viste skridttælleren 24461 skridt og 22,44 km og hertil skal man lige huske at medregne at Spa nok er den banen der har den højeste elevation så vi havde også lige forceret over 100 etager inden vi var tilbage i lejren og kunne byde velkommen til de flyvende deltagere som var ankommet i leje biler.

17 mand i madteltet efterfulgt af Stand up underholdning af Thomas Hartman igen efterfulgt af livebandet ”Lune Carlsen” der gav den med Gasolin/Kim Larsen numre sammen med en ung gut der havde en del klassikere som U2, police, beatles og mange mange flere på repetoiret. Super dag/aften hvor vi røg i posen lige efter midnat.

Lørdag som fredag – 5:30 kom ”Lorte Leif” men her fald de fleste dog hen igen men alle var klar til at tage på banen til 3. træning og senere kvalifikation. Jeg sad hele dagen i sving 12 på en tribune sammen med 8-9 de fleste i T-shirt men også Lohmann i polarudrustning. Alt så ud til at gå planmæssigt både for mit virtuelle hold, Ferrari og for Magnussen, men den pludselige regn som drev ind over banen med en del vand ovenfra fik vendt op ned på resultatet af kvalifikationen, 7-8 minutters regn kan virkelig ændre alle planer, specielt i Formel 1.

Tilbage i lejren kunne vi samles og gøre status, høre hvor andre havde siddet og hvad de havde set inden vi gik i madteltet – efter maden kom Kevin’s assistent på scenen og underholdt med historier sande og usande samt et indblik i de nyeste rygter om kørere der skifter team. Han kom også med en opfordring til danske rigmænd om at få tegnedrengen op og hjælpe unge danske talenter – fordi flere udenlandske kørere ikke nødvendigvis har været i de hurtigste/bedste kører tidligere i karrieren men som på grund af store beløb i tilskud har skaffet dem en plads i formel 1 feltet. ”Lune Carlsen” kom igen på scenen – lidt specielt med musik og dans i et telt med op imod 1000 personer hvor 95% er fulde mænd og resten kvinder og børn – vi mærkede næsten ikke at der faldt 40mm regn den aften. Vi var nok mere våde indvendig end udvendig.

Søndag ….. igen 5:30 ”Lorte Leif” men uret blev slået på snoose inden vi kom i teltet til morgenmad. Vi var stort set klar samtidig alle mand men alligevel kom vi afsted til banen i mange små grupper. Jeg var med i en lille gruppe på 5 gutter – jeg synes selv vi var tidlig på den kl. 10:00 (løbet skulle i gang 15:10) men på langsiden efter det klassiske sving Eua Rouge” (der hvor Kevin smadrede en Renault for 2 år siden) mistede vi først Kim og siden Foldbjerg før vi fik os klemt ned på en lille fri plet på skråningen. I løbet af de næste timer fik vi dog selskab af flere BC’ere som vi fik plads til på vores lille plet. Vi sad virkelig tæt og ville ikke drikke for meget for en tur i skoven tager 12-15 minutter gennem en kødrand af mennesker.

Endelig endelig …. 15.10 kunne vi med kikkert se at bilerne kørte over startstregen ud på opvarmningsrunden ….. fed lyd fra 20 F1 racere. Så gik starten og med alt det kaos med en flyvende Alonso, vi kunne se uheldet på storskærme og var vi glade for at se at Kevin kom forbi os tæt på Grojean inden safety car kom på banen. Der hvor vi sad kunne vi se op til enden af langsiden hvor langt de fleste overhalinger kom. Der var sgu knald på de racere.

Resultatet var jo vigtigt for stillingen i Formel 1 feltet men endnu mere for ”BC’s Motor manager hold” hvor Arnt’s hold holdt skansen og afviste alle forsøg på overhalinger udenom og indenom – Tillykke Arnt.

De flyvende BC’ere tog fra banen før løbets afslutning og var væk den kørende del af os kom tilbage – vi pakkede telte ned og fik proppet bilerne, spiste mad i lejren inden vi tog hul på de godt 1000 km hjem til Danmark.

Meldingerne går på at alle er kommet godt hjem!

Tak gutter for en fed tur med masser af motorløb, øl, vin, nye og gamle røverhistorier og meget mere FANTASTISK …. WROOOOOMMM