Kontakt

Brugernavn
Kodeord

BC aktiviteter

BC aktiviteter giver dig en oversigt over hvad der er sket ved diverse arrangementer såsom sommertouren, BC business og BC family samt referater fra Ordinær Generalforsamling og Ekstraordinær Generalforsamling.

BC OG på Ski Les 2 Alpes 2012 18/01/2012

Så Lykkedes det vi var på Ski til OG 2012......

BCs OG 2012  a Les 2 Alpes en France

18.- 21. januar 2012

Efter flere års tiltag besluttede vi på sidste års generalforsamling, at vi ville forsøge at arrangere den kommende ordinære generalforsamling uden for landets grænser i forbindelse med første års disciplin.

Vi var i bestyrelsen angste for at deltagelsen ville blive for lav og at arrangementets succes kunne lide skibbrud. Men hold da op hvor blev vi alle positivt overraskede da vi talte tilmeldingerne op og at vi ville blive 31- reelt endte vi på 30 BC’ere til årets OG.

Men inden da lå et stort planlægningsarbejde før end at vi kunne sætte os op i flyet og lægge vores skæbne i rejseselskabets (b)arme. Grenoble var destinationen men tågen forhindrede landing der, så Geneve lufthavn blev vort landingssted. Noget forvirring, bagage, men busser blev straks dirigeret mod lufthavnen. De kom hurtigt og efter en forholdsvis kort transport blev vi sat af i eller rettere udenfor  Chambery Lufthavn. Den var lukket, det var koldt og det var mørkt og det virkede øde og trøstesløst. Men heldigvis var BC-ånden os hjælpsom og blandt andre de gamle Shu Bi Dua sange blev fundet frem og heldigvis kom Amalie vores rejseleder i en ny bus – sandwiches, sandheden om hvor langt der reelt var til Les2Alpes blev meddelt og bussen faldt i søvn.

Ca. 0233 var vi fremme, værelser, suppe og så godnat du. Næste morgen friske og udhvilede, morgenmad BC update med PAX briefing og Kaiserwetter !  Humøret og hjælpsomheden i top. Vi fik piste visning og blev inddelt 2 grupper afhængig af selvvurderet ski niveau og så rasede vi ellers af sted. Hurtigt stod det klart at området er let og ikke så stort, så måske vi skal kalde det Les Bleues Alpes. Super spisested til frokost med hurtig servering.

Frit løb om eftermiddagen, afterski udendørs i højderne til teenage musik og negerrytmer.

Rimelig middag med flere retter og vin og øl som man individuelt ønskede det.

I BC er der mange natdyr og festaber. Det er utroligt hvad den mest hærdede tredjedel kan bunke af alkohol og man forstår som natten tager til hvad Les deux Alpes i virkeligheden betyder, ”som de sig dog vugger og bæres til almen yndefuld beundring”.  Det talte sprog var dog mere anløben.

Næste morgen igen BC update, folk kom sørgme på benene – uden stave. Vejret var middel, lavt skydække, tåge, lidt sne, omskifteligt og skallebank. Der kørtes i forskellige grupper efter eget valg eller tilfælde.

1300 skulle årets konkurrences 1. disciplin afholdes. Se særskilt referat herfra på det lokale bibliotek eller på nettet.

Nogen kørte hjem efter disciplinen andre sad og hvilede bentøjet og bunkede alkohol.

I kælderen på hotellet måtte vi som traditionen foreskriver trække i ”Pingvinen” - gruppebillede udendørs, 30 glade deltagere, champagnen de forskellige priser kastede af sig blev delt rundt, øl, økonomi, discipliner ”and the same procedure as last year….” isbjørne skindet manglede dog. Søren klarede det godt og var heldigvis helt frisk, selvom vi i ugen op til OG alle var angstramte. Arnt forlod bestyrelsen efter mange års tro tjeneste og Jesper P. blev budt velkommen.

OG gallamiddag, kampråb og så igen i byen. Stor lokal fransk glæde over den ”Antarktiske indvandring” i nattelivet. Endnu engang abnorm tankkapacitet hos de indvordes galvaniserede medlemmer. En lille – vel meget petite og kær danserinde bjergtog mange på diskoteket med super rytmiske danse på bordet. Alle kejtede bejlere blev dog visket væk. Ude i den anden virkelige nat sneede det smukt.

Næste morgen var sidste morgen med Updaten, checke ud og så ellers ud i nysneen,men ægget var blevet  hårdkogt af al den sne og franskerne måtte lavine sikre løjperne og hvad ved vi ? før det skrabeæg kunne tage sig sammen og trille os op . Men sneen var fed, bentøjet færdig på mange hvor bjergcafeerne fungerede som velplacerede hvilesteder. Frokost - hjem og skifte på hotellet, en madpakke i nakken så op i bussen, den søde og skønne Amalie guide gav de sidste opråb. Lodret ned af bjerget med bussen. En underfundig lufthavn, lidt forsinkelse op i fuglen og så sov folk – hjemme.

Farvel og godnat du’ !

Jeg ved godt at jeg som medarrangør er inhabil i min vurdering, men jeg synes det var et vildt bragende BC OG.

Erik.

Se billeder fra turen her